Ya estoy de vuelta! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu Ya estoy de vuelta! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu

Ya estoy de vuelta!

Blijf op de hoogte en volg Faniëlle

27 Juni 2013 | Spanje, Valencia

Lieve allemaal,

Het mijzelf voor 3 weken opsluiten in mijn kamer om te leren heeft uiteindelijk zijn vruchten afgeworpen; ik heb dit semester 'magistral' (cum laude) gehaald :). De weken die hierop volgden stonden daarom voornamelijk in het teken van zon, strand en feestjes om nog even optimaal van mijn laatste twee weken in Spanje te genieten. De eerste week kwam Matteo langs en vervolgens had ik bijna elke avond wel een 'despedida', een afscheidsfeestje van steeds weer iemand die onze groep ging verlaten.

Daarnaast werd het laatste weekend de laatste en tegelijkertijd ook de grootste international food party tot nu toe gehouden, waarbij er ruim 50 man een typische maaltijd van zijn of haar land meebracht naar het huis van 1 van de studenten. Zaterdag was het het plan om naar een poolparty te gaan, maar op het strand naast de locatie was het eigenlijk veel gezelliger dus zijn we daar blijven hangen. En zondagavond vierden we San Juan, dit is een feest om het begin van de zomer en de langste dag van het jaar te vieren. Hierbij maakt iedereen een kampvuur op het strand, neemt eten en drinken mee (veel Spanjaarden hadden hun hele tafel- en stoelensets mee om op het strand te barbecueën). Echt de hele stad zit dan bij elkaar om kampvuurtjes op het strand, waardoor het super gezellig is. Er zijn veel tradities rondom San Juan, bijvoorbeeld wanneer je over het vuur en over de golven springt, mag je een wens doen, wanneer je drie keer over het vuur springt, ben je gezuiverd van je zonden en wanneer je ’s nachts de zee in gaat, spoel je de slechte geesten van je af. Wij hebben daarnaast ook een wensballon opgelaten, dus voor wat betreft de wensen zitten we wel goed!

Vervolgens heb ik maandag nog de toerist uitgehangen en de Miguelete beklommen, dit is de klokkentoren van de belangrijkste kathedraal midden in het centrum van Valencia. Na de 207 treden tellende trap is het uitzicht dat de toren over de stad tot aan de zee biedt echt de moeite waard. 's avonds was het tijd voor mijn eigen afscheidsavond. Met een groep zijn we uit eten geweest en vervolgens naar een chupiteria (shots bar) geweest. Als aandenken heb ik een enorme Spaanse vlag gekregen waar iedereen wat op heeft geschreven. Dinsdag was het mijn laatste avond en zijn we nog met een groepje uitgegaan in het uitgaansgebied vlak naast mijn huis (top, want normaal gaan we altijd naar het strand, wat veel verder weg is).

Gisteren bracht een Spaanse vriend mij naar het vliegveld, waar mij een nogal onaangename verrassing te wachten stond; ik kon mijn van tevoren bijgeboekte extra koffer niet meenemen. Dus heb ik vervolgens als een razende mijn koffers open gegooid en 20 kilo aan spullen uitgezocht om deze inclusief koffer aan de vuilnisbak te kunnen doneren, om uiteindelijk toch met 1 koffer naar Nederland te reizen. Een beetje een domper na zo'n geweldige periode.. Maargoed, what can I say? Bedankt Vueling, scheelde me weer sjouwen..!

En toen was ik weer in Nederland.. Alleen nog mijn stageverslag presenteren op Inholland en dan kan mijn vakantie officieel beginnen! (Het mag hier tegen die tijd dan ook wel eens zomer worden, denk?) Ik hoop dat jullie via mijn waarbenjij.nu zo een beetje op de hoogte zijn gebleven van mijn reilen en zeilen het afgelopen jaar. Achteraf kan ik zeggen dat ik echt super veel geleerd heb van dit jaar, dat ik een heleboel geweldige en speciale mensen heb ontmoet, dat ik weer een berg ervaringen rijker ben, en vooral dat ik voor 100% heb genoten.

Maar nu ben ik vooral blij dat ik jullie weer ga zien! Te beginnen met morgen avond; voor degenen die mij graag weer willen zien, staat er vanaf een uur of 8 een borrel klaar.

Un besito enorme,

Faniëlle

  • 28 Juni 2013 - 09:58

    Neen:

    Jippieieie!!Faanie is terug! tot vanavond schatjepatatje, we komen met gierende banden, linksom de rotonde met 3 blikken bier in de hand, naar je toeoeoe!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Faniëlle

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8951

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 14 September 2015

Master in Leeds

22 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Studie in Valencia

24 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Stage in Grenoble

Landen bezocht: