Ah oui, j'ai entretenu un blog.. - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu Ah oui, j'ai entretenu un blog.. - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu

Ah oui, j'ai entretenu un blog..

Blijf op de hoogte en volg Faniëlle

06 Januari 2013 | Frankrijk, Grenoble

Inmiddels zijn er twee maanden voorbij gegaan sinds mijn laatste reisverslag. In deze twee maanden is er héél veel gebeurd, te beginnen met een weekendje weg, de bergen in, met de Erasmus studentenvereniging. Ik heb me hier eigenlijk in een opwelling voor ingeschreven - oh, de laatste inschrijfmogelijkheid is over een uur al! - zonder eerst te kijken wie er eigenlijk allemaal meegingen. Tja, geen enkele bekende uiteindelijk. Niets voor mij, maar toch ben ik blij dat ik uiteindelijk heen geweest ben. Ik heb er zoveel ontzettend leuke mensen leren kennen! We zaten met een groep van ongeveer 50 man in een héél klein dorpje, waar we in totaal 1 bewoner op straat gezien hebben. De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt naar de top van de berg, waar sneeuw lag en het nog behoorlijk koud was. 's Avonds werden er activiteiten en spelletjes georganiseerd en de volgende dag gingen we met de hele groep sleeën, super lachen.

Het weekend erop kwam Raoul langs, wat ook super gezellig was. Kort samengevat hebben we samen voornamelijk gluhwein gedronken, de Bastille beklommen, uit eten geweest, de kerstmarkt bezocht, kastanjes gegeten, uitgegaan, een houseparty gecrasht en maandagochtend om 6 uur vertrok zijn bus alweer. Helaas!

De vrijdag daarna was de Spartoo personeelsreis naar Budapest, maar aangezien ze daar geen stagiaires op meenemen, mocht ik fijn werken met de enkelen die ook niet meegingen. Om 4 uur vond ik het mooi geweest en heb ik de trein naar Lyon gepakt, waar dat weekend het Fête des Lumières plaatsvond. Dit houdt in dat de hele stad in het teken van licht staat met heel mooi verlichte objecten en gebouwen, lichtshows etc. Maranta heeft me door de stad rondgeleid en de volgende dag hebben we de kerstmarkt bezocht. 's Avonds nog geprobeerd om met Lisa en Maranta de rest van de lichtdingen te bezoeken, maar aangezien heel Frankrijk bedacht had die dag naar Lyon te komen, kwamen we niet meer door de menigte heen.

De vrijdag erop vond Sinterklaasavond plaats met mijn Belgische en Nederlandse collega's, met wie ik een ontzettend leuke en gezellige avond heb gehad. Helaas heb ik de rest van het weekend met griep en keelontsteking aan mijn verslag mogen werken, welke ik woensdag (op tijd! wie had dat ooit gedacht!) heb ingeleverd. De volgende dag kwam Tom alweer langs. We hebben Kerstavond gevierd met een paar van mijn collega's. Iedereen had wat te eten meegenomen, waardoor we ook van de Zweedse, Italiaanse, Finse en Franse keuken hebben mogen proeven.

We hebben die week veel geskied in twee van de meest dichtbijgelegen gebieden. Favoriet was Les 7 Laux, waar we 3 dagen heen zijn geweest. Tevens hebben we een dagje geskied in Chamrousse, waar we 2 maanden eerder nog gewandeld hadden. Het was hier prachtig weer en we hadden we een heel mooi uitzicht over Grenoble, super gaaf.

En toen was alweer de dag aangebroken dat ik naar Nederland zou gaan! Het was heerlijk om mijn vrienden en familie weer te mogen zien en om even twee weken vakantie te hebben; nu vol goede moed het tweede semester tegemoet!

Voor komend weekend nog een paar leuke plannen en dan is het het weekend erop alweer tijd om Grenoble gedag te zeggen.. Ik zal het hier gaan missen.

  • 06 Januari 2013 - 20:32

    Oma:

    Wat weer een leuk verhaal en nu nog enkele weken en dan de reis naar Spanje
    Maar wat was het fijn dat jullie
    oudejaarsdag bij ons waren in Heemskerk.
    lekker weer bij gekletst en zo moeten we er maar weer even tegen kunnen.
    Fanielle ga zo blij en opgewekt verder dan gaat het in Spanje ook vast goed

    We wensen je een hele fijne tijd en liefs van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Faniëlle

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 8954

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 14 September 2015

Master in Leeds

22 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Studie in Valencia

24 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Stage in Grenoble

Landen bezocht: