Plus de la moitié est terminée - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu Plus de la moitié est terminée - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu

Plus de la moitié est terminée

Blijf op de hoogte en volg Faniëlle

10 November 2012 | Frankrijk, Grenoble

Na de afgelopen twee weken onder een steen te hebben geleefd om mijn tussenrapportage gisteren in te kunnen leveren, is er nu weer tijd om jullie op de hoogte brengen van mijn (leukere) belevenissen van de afgelopen tijd!

Zoals gezegd, kwam Tom drie weken geleden een weekje langs. Na een flinke reis met de trein, het vliegtuig en de bus heb ik het arme kind gelijk meegesleept naar een dorpje hier in de buurt, om daar een bezoekje te brengen aan de grotten van Sassenage. We kregen hier een rondleiding, wat erg indrukwekkend was om te zien, maar verstaan deed ik er niet veel van. Daarom ga ik hier ook vooral met andere 'buitenlanders' om, die praten tenminste op een dusdanig tempo dat het allemaal nog te volgen is!

Omdat ik even was vergeten dat Tom zijn hele hebben en houden incl. laptop in zijn inmiddels loodzware tas had zitten, hadden we het na de rondleiding ook wel gezien en zijn we lekker in de stad op een terrasje gaan zitten en vervolgens uit eten gegaan (lang leve de drie gangen keuzemenu's!). Gelukkig ging alles met onze bestelling mis en duurde het allemaal wat langer waarna we 3 uur, 3 gangen en 3 flessen wijn later maar eens richting huis zijn gegaan!

Voor de volgende dag had ik het idee bedacht om een bergwandeling te gaan maken. Omdat ik zo'n goede planner ben, was het ook alleen bij een idee gebleven, maar waar en hoe we daar moesten komen had ik niet bedacht. Uiteindelijk hebben we de bus naar Chamrousse gepakt waar we heel mooi hebben gewandeld via Lac d'Achard en lac Robert naar de top van de berg, waar het wintersportgebied begon. Echt heel grappig om te zien terwijl er geen sneeuw ligt. Via de skipistes via de andere kant naar beneden gelopen. Omhoog lopen was 2,5 uur en naar beneden maar 1, dus hadden we beneden nog 1,5 uur de tijd om op een terrasje lekker bij te komen totdat de bus weer kwam. Vervolgens weer heerlijk uit eten geweest.

Maandag was het weer tijd voor mijn stage, omdat ik helaas geen vrije dagen heb. Voor Tom kwam dit wel goed uit, zo kon hij in de tijd dat ik er niet was fijn leren voor zijn tentamen, waar hij uiteindelijk een 1,8 voor heeft gehaald. Misschien is die frisse Alpenlucht toch niet zo heel erg bevorderlijk. Dinsdagavond hebben we samen met collega Nicky de via ferrata gedaan, dat is een met stalen hulpstukken uitgezet parcours langs de rotswand. Dat was echt super gaaf.. We zijn zo de Bastille op geklommen vanwaar we een mooi uitzicht over de stad hadden. Daarna voor de verandering maar weer eens uit eten geweest, Tom had de dag ervoor immers al gekookt! ;)

Toen kwam vrijdag het moment waarop Tom weer terug naar Nederland vertrok, en ik diehard aan mijn stageverslag ben begonnen. Helaas wordt hier tijdens mijn stage geen tijd voor toegekend, en mag ik dit fijn in mijn vrije tijd doen. Nu moet ik zeggen dat ik dat weekend anders toch weinig had kunnen doen, omdat het weer compleet was omgeslagen. Van 20 graden en zonnig, naar -10 graden en sneeuw, heel veel sneeuw..

Gelukkig was er vorige week zaterdag nog wel tijd om met twee Erasmusstudenten een dagje naar Genève te gaan. We hebben de trein van 7.54 gepakt, zodat we er een beetje op tijd zouden zijn (er rijdt hier niet veel OV in het weekend). Achteraf gezien bleek de stad toch niet zo groot als we dachten, en hadden we na 4 uur alles eigenlijk al wel gezien! Genève is een gave stad met veel mooie bezienswaardigheden, maar zo bizar duur. Toch was het echt wel de moeite waard om de stad te bezoeken. Voor nu staat alleen Turijn nog op mijn to-do-list!

Inmiddels is dan ook eindelijk de bevestiging binnen dat ik ben toegelaten voor mijn halfjaarlijkse avontuur in Valencia! Dit gaat plaatsvinden van 15 januari t/m 15 juli, dus boekt allen uw tickets, jullie zijn van harte welkom! Ik heb er in ieder geval echt ontzettend veel zin in. Maar eerst komen mama en Raoul over 2,5 week langs gezellig langs, gaat er over een week geskied worden, is begin december het fête des lumières in Lyon en zal ook Sinterklaas mij en mijn Nederlandse en Belgische collega's 14 december met een bezoekje vereren!

Dus, of ik me hier nog vermaak..? Absoluut!

A+!

  • 10 November 2012 - 21:17

    Oma:

    Wat weer een leuk verslag, we hebben er weer van genoten.
    Bedankt en tot de volgende keer.
    Groetjes Opa en Oma

  • 11 November 2012 - 11:40

    Nena:

    Hahaha!dat stukje over die half geplande bergwandeling die niet doorging...zo herkenbaar, ik hou dr van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Faniëlle

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 8960

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 14 September 2015

Master in Leeds

22 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Studie in Valencia

24 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Stage in Grenoble

Landen bezocht: