L'aventure a commencé! - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu L'aventure a commencé! - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu

L'aventure a commencé!

Blijf op de hoogte en volg Faniëlle

31 Augustus 2012 | Frankrijk, Grenoble

Vraag me niet hoe, maar uiteindelijk is het vorige week vrijdag na een treinreis van ruim 10 uur gelukt om met twee tassen, twee koffers van ongeveer 50 kilo per stuk én een pas gehuurde fiets mijn hostel te bereiken. Erg veel tijd om van mijn reis bij te komen had ik niet, want een uur later had ik mijn eerste kamerbezichtiging gepland. Gewapend met mijn plattegrond ging ik op weg en heb ik diezelfde avond nog twee bezichtigingen gehad. Daarna ben ik uitgeteld aan de bar van het hostel neergeploft en daarna toch maar eens gaan slapen, want de volgende ochtend had ik alweer een bezichtiging gepland.

Ik wil hierbij gelijk twee (door mij zelf bedachte) vooroordelen de wereld uit te helpen. 1. Het is hier dus geen -10 graden en er ligt ook geen sneeuw. 2. Fransen zijn bijzonder vriendelijk en bereid om je te helpen (zolang je maar Frans tegen ze praat). Zaterdag heb ik nog 2 bezichtigingen gehad, de derde heb ik afgezegd. Ik heb toen gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om (op de fiets, uiteraard) de stad te verkennen. En stiekem om het maken van de keuze van mijn toekomstige kamer uit te stellen. Degenen die weten hoe makkelijk ik keuzes maak, snappen hoe ik er zaterdagmiddag bij zat in het hostel. Daar kwam nog eens bij dat de receptionistes me wisten te vertellen dat de ghetto van Grenoble zich rond mijn toekomstige appartement bevindt..

Toch ben ik super blij met de keuze van mijn kamer. Het ligt dan wel niet in de binnenstad, ik zit hier wel 5 minuten van mijn stage af. En precies tussen mijn appartement en mijn stageadres liggen Grand Place, een groot overdekt winkelcentrum, en Carrefour, een mega supermarkt. Ook heb ik een hele toffe huisgenoot waarmee ik 24/7 mijn Frans kan oefenen. Hij heeft me zondag meegenomen naar een prachtig meer hier in de bergen en een paar dagen later op de fiets langs alle toeristische plekken van de stad, waardoor ik de stad meteen goed heb leren kennen!

En toen was maandag mijn eerste stagedag aangebroken.. Omdat ik bang was om (weer) te verdwalen op weg naar mijn stage, was ik ruimschoots op tijd van huis gegaan en dus al vroeg op mijn stageadres. Daar tot de conclusie gekomen dat de Fransen helaas wat minder stipt zijn. Een uur en een korte presentatie over het bedrijf later, werd ik rondgeleid over de verschillende afdelingen en vervolgens op de Nederlandse klantenservice gedropt, want mijn stagebegeleidster is nog een week op vakantie. Desalniettemin heb ik daar een heel gezellige dag gehad.

Voor degenen die Spartoo niet kennen: dit is een online schoenenwinkel die actief is in 26 landen. Voor elke taal zit er hier in Grenoble een klantenservice en marketingafdeling, dus er zijn heel veel nationaliteiten vertegenwoordigd. De meesten weten dus wel een beetje hoe het voelt om hier helemaal nieuw als 'buitenlander' binnen te komen en de sfeer is hier dan ook erg aangenaam.

De rest van de week kreeg ik gelukkig wat taken te doen. Ik heb door middel van benchmarking in kaart gebracht op welke sites Spartoo nog niet actief is waar haar concurrenten dat al wel zijn, waarna ik volgende week contact op zal gaan nemen met deze affiliates en al bestaande affiliates waar Spartoo nog niet duidelijk vindbaar is. Ik vind het allemaal super interessant en krijg wel echt leuke taken. Daarnaast heb ik deze week gelijk al mogen onderhandelen over mijn vakantie, omdat ik per ongeluk mijn stagecontract heb opgesteld voor 22 weken in plaats van 20 (oeps..).

Komende dinsdag staat een rondleiding door de stad voor alle Erasmusstudenten gepland, met afsluitend een borrel - jaaa - maar het voornaamste doel is natuurlijk om wat meer contacten te maken!

I know I know deze update is alweer veel te lang, maar voordat ik afsluit wil ik nog even mijn adres met jullie delen waar alle fanmail naartoe gestuurd kan worden:

4 Place Beaumarchais
38130 Échirolles
FRANCE

Salut!

  • 02 September 2012 - 15:04

    Nena:

    Bonjour Bonjour Faanie! Wat een leuk verhaaltje...en ben nu al trots op hoe je het allemaal voor elkaar hebt daar en je je zo te lezen prima in het Frans weet te redden!snel meer foto`s he ;) heb je al een Soggy Doggy ontdekt??nou, dinsdag zal dat wel komen he..enne wie weet ga je binnenkort wel Fa(a)nmail ontvangen... ;D veel plezier op je stage, denk aan je! X neen

  • 03 September 2012 - 09:26

    Esther:

    Faantje!!
    Helemaal met Nena eens! Superknap hoe jij het daar alweer allemaal in je eentje hebt geregeld! En ik ben ook erg benieuwd naar die Soggy Doggy!! :) Heel veel plezier daar lieve Faantje, maar dat komt vast goed!!!
    xxxxxx

  • 04 September 2012 - 12:24

    Frederik:

    Gaaf!

    Op naar de bergen! ieder weekeinde in dec en jan de pistes op!

    Joehoe

  • 06 September 2012 - 12:44

    Mam:

    Zulke gezellige updates kunnen nooít te lang zijn!!! Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Faniëlle

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8958

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 14 September 2015

Master in Leeds

22 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Studie in Valencia

24 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Stage in Grenoble

Landen bezocht: