La célébration de l'automne - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu La célébration de l'automne - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Faniëlle Wit - WaarBenJij.nu

La célébration de l'automne

Blijf op de hoogte en volg Faniëlle

20 Oktober 2012 | Frankrijk, Grenoble

Mijn negende week is inmiddels aangebroken. De afgelopen twee weken ben ik voornamelijk bezig geweest met stage lopen en het schrijven van mijn stageverslagen. Voor wat betreft het schrijven van de interne analyse van mijn marketingplan heb ik echt een topbedrijf uitgekozen: niets staat op papier, zelfs de missie en de visie is nooit ergens opgeschreven. Daarom werd het tijd om eens wat dingen te vragen aan onze e-marketingmanager, schijnbaar de enige persoon binnen het bedrijf die deze dingen weet.

Dit is mijn officiële stagebegeleider, maar hij heeft het altijd zo druk dat het me weken heeft geduurd om hiervoor een afspraak met hem te maken. Vorige week vrijdag heb ik dan eindelijk een interview met hem kunnen houden, en sindsdien maar eens begonnen met het schrijven van de verslagen. Over een week mag de tussenrapportage namelijk ingeleverd worden, maar dat gaat lastig als je nog niets hebt. En mijn verslag mag inhoudelijk aan een docent voorgelegd worden die geen Frans spreekt, terwijl mijn verslag uiteindelijk in het Frans ingeleverd moet worden.. Ik hoef me dus niet te vervelen en schrijf gewoon fijn alles in het Nederlands én in het Frans.

Gelukkig is er ook nog tijd voor leuke dingen. Vorige week zaterdag zijn we met een groep van 10 Erasmusstudenten naar Annecy geweest, dit ligt vlak voor de grens met Zwitserland. Hier vond het evenement "Retour des Alpages" plaats, waar van tevoren niemand van ons van op de hoogte was maar wat toch erg leuk was om mee te maken. Dit is een festival dat elk jaar in oktober door de hele Franse Alpen gehouden wordt, maar wat in Annecy het grootst is. Hierbij wordt gevierd dat de weidedieren voor de winter terug naar de valleien worden gebracht. Het festival bestond daarom uit een optocht van dieren, ambachtslieden en jodelaars en er was een markt waarop ze traditionele producten verkochten (waaronder héél veel regionaal eten), er werd veel muziek gemaakt op traditionele instrumenten en het was er voornamelijk erg druk.

Om aan de drukte te ontsnappen zijn we naar het meer van Annecy gelopen, wat overigens super mooi was om te zien, net zoals de hele stad eigenlijk. Overal mooie gebouwen, meren, parken, straatjes.. Op het meer kon er ook gewaterfietst worden, en omdat het volgens één van de Engelsen een "waste of oppurtunity" was als we deze prachtige kans niet aan zouden grijpen om met z'n elven te gaan waterfietsen, hebben we er maar aan moeten geloven. En het was eigenlijk nog best leuk ook.

Verder viert de lokale bevolking met dit festival de komst van de herfst, en ook dat hebben we kunnen merken. Zo warm als het het weekend ervoor nog was, zo koud was het vorig weekend. Vooral nadat we drie kwartier op het meer gedobberd hadden. Nadat iedereen half verkleumd was en het in de stad door de optocht veel te druk was, hebben we bij het kasteel van Annecy lekker in het zonnetje gezeten tot iedereen weer doorgewarmd was en het tijd was om een restaurant op te zoeken. Nadat we in het eerste restaurant min of meer weg werden gestuurd door een weirde Franse macho ober, hebben we een nog veel leuker restaurant gevonden waar we uiteindelijk met de helft van de groep hebben gegeten. Uit eten hier in Frankrijk is echt ideaal, voor 18 euro heb je een drie gangen menu, en nog lekker ook!

Donderdag heb ik mee mogen helpen op de afdeling HR door het plaatsen van vacatures voor stagiaires op Nederlandse stagewebsites, aangezien dit voor onze Franse HR nogal een onmogelijke opgave is. Vervolgens kwam mijn stagebegeleidster me vertellen dat ze per direct 2 weken rust moest nemen, en heeft ze me binnen een paar uur al haar taken uitgelegd. Vanaf nu heb ik dus twee keer zoveel dingen te doen op mijn stage. Vrijdag begon al goed, toen bleek dat ik bijna nergens de inlogcodes voor had en ik dus gelijk al achter loop. Het mooie is dat elke maandag alle tabellen up to date moeten zijn, dus ik kijk al uit naar maandag.

Maar eerst is het tijd om Tom, die me gezellig een weekje komt opzoeken, van het station op te gaan halen. Veel te veel plannen voor deze week :) Maar wel super leuk! En gelukkig is het weer ook weer een stuk opgeknapt (vandaag is het 22 graden en zonnig:)). Fijn weekend allemaal!

Bisous

  • 22 Oktober 2012 - 17:29

    Nena:

    Schattepatat! hoe is het daar met Tom?? wat klinkt het toch helemaal leuk daar allemaal, zag op facebook dat je al een aardig stukkie Frans kan typen! en het uitspreken? nou als Tom het land weer heeft verlaten moeten we maar weer ff skypen over onze Valencia plannen, het gaat tenslotte allemaal heel snel :) maar nu eerst veel plezier saampies he! bisous xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Faniëlle

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 8939

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 14 September 2015

Master in Leeds

22 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Studie in Valencia

24 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Stage in Grenoble

Landen bezocht: